
A vízszegénység minden elérhető információ szerint kiemelten sújtja a más szempontokból is deprivált csoportokat.

Területi megoszlásban jól látszik, hogy a jövedelmi szempontból hátrányos helyzetű vármegyékben sokkal magasabb a vízszegény háztartások aránya, továbbá a településméret – ami szintén a jövedelemmel egyenesen arányos indikátor – is
befolyásolja a vízszegénységi arányt.

Az is egyértelmű, hogy roma honfitársaink között 8,5-szer nagyobb valószínűséggel találunk vízszegénységben élőt, mint a nem romák között

A Nemzeti Vízművek hatáskörébe került regionális szervezetek és önkormányzatok jó esetben konzultatív jogkörrel rendelkeznek. Indokolt lenne döntési és javaslattételi
jogköröket delegálni hozzájuk. Ehhez kapcsolódva javasolt általánosan érvényesíteni a
szubszidiaritás elvét a víziközművek szabályozásával kapcsolatos jogkörök delegálásánál. Az önkormányzati jogkörök bővítéshez normatív támogatás is társuljon.

Azokon a településrészeken, ahol kártyás előrefizetéses rendszerben lehet háztartási vezetékes vizet használni, kötelező legyen helyben, a településrészen belül megoldania a szolgáltatónak a kártya feltöltési lehetőséget.
.

30 liter / fő / nap háztartási vízhasználat legyen díjmentes a szociálisan rászoruló háztartások számára.